Powiat Toruński

Menu dodatkowe

Treść strony

  • logotypy

Informacje o projekcie

 

Tytuł projektu

„Zawodowo zakręceni”

Program/Poddziałanie

Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, Poddziałanie 10.2.3 Kształcenie zawodowe.

Dane finansowe

Wartość projektu:  1 561 800,96 zł.

Źródła finansowania: Europejski Fundusz Społeczny (85%) – 1 327 530,81 zł, budżet państwa (5%) – 78 090,04 zł, wkład własny (10%) – 156 180,11 zł (w tym niepieniężny – 54 600,00 zł).

Okres realizacji projektu

01.03.2021 – 30.06.2023 r.

Zasięg projektu

Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Chełmży.

 

Opis projektu

Cel

Zwiększenie zdolności do zatrudnienia 113 uczniów z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Chełmży poprzez dostosowane do wymogów rynku pracy rozszerzenie oferty edukacyjnej, rozwijanie kwalifikacji nauczycieli, wyposażanie pracowni szkolnych w terminie do 30.06.2023.

Grupa docelowa

Młodzież szkolna ucząca się zawodu w szkołach z terenu powiatu toruńskiego w:

  • Branżowej Szkole I stopnia nr 1 w Chełmży  
  • Technikum w Chełmży
  • Szkole Policealnej w Chełmży

oraz nauczyciele kształcenia zawodowego z ww. szkół.

 

Główne działania

W ramach projektu zrealizowane zostaną następujące zadania:

 

Zad. 1. Wsparcie dla uczniów w zakresie uzyskiwania i uzupełniania kompetencji oraz kwalifikacji zawodowych

  • specjalistyczne zajęcia pozalekcyjne, jak:
    • catering dietetyczny,
    • kurs baristyczny,
    • kurs kelnerski,
    • kurs cukierniczy,
    • slow food w gastronomii,
    • carving,
    • kurs czekolady z wykorzystanie drukarki 3D,
    • kurs wizażu i doboru fryzur,
    • kurs masażu bańką chińską i gorącymi kamieniami,
    • kurs paznokci hybrydowych i stylizacji rzęs
  • zajęcia przygotowujące do egzaminów zawodowych
  • szkolenia:
    • zarządzania logistyką produkcji
    • kurs przedłużania i zagęszczania włosów
    • kurs instalator sieci światłowodowych
  • wyjazdy edukacyjne – targi branżowe w Poznaniu/ Warszawie/ Ostródzie, warsztaty na uczelni wyższej w Poznaniu
  • wyposażenie pracowni:
    • doposażenie pracowni konsumenta, pracowni planowania żywienia, pracowni gastronomicznej – sprzęt komputerowy i gastronomiczny, oprogramowanie, meble
    • wyposażenie pracowni fryzjerskiej – meble i produkty/narzędzia zużywalne do prowadzenia zajęć.
    • wyposażenie pracowni w zakresie logistyk i spedycja – komputery, laptopy, meble, projektor, oprogramowanie
    • wyposażenie pracowni informatycznych dla kwalifikacji INF.02 i INF.03 – sprzęt komputerowy, meble, oprogramowanie, stanowiska monterskie.

Zad. 2. Wsparcie dla uczniów w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych

  • dodatkowe zajęcia pozalekcyjne:
    • kurs tworzenia witryn internetowych
    • kurs projektowania grafiki komputerowej
    • kurs „zrób sobie krem”
    • kurs „wiem co jem”
    • kurs bezpieczny dom
    • kurs podstaw mechatroniki
    • język angielski zawodowy
    • branżowe symulacje biznesowe
    • warsztaty z kreowania wizerunku zawodowego
    • warsztaty z kreatywnego myślenia
  • szkolenie umożliwiające zdobycie Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych (ECDL)
  • wyjazdy edukacyjne na uczelnie wyższe
  • doposażenie pracowni:
    • wyposażenie pracowni laboratoryjnej (chemicznej) – stoliki laboratoryjne, pomoce dydaktyczne
    • wyposażenie pracowni językowej (dla j. angielskiego i niemieckiego) - monitor interaktywny, laptopy, projektor, meble.

Zad.3. Staże uczniowskie

  • wakacyjne, miesięczne (150 godzin) staże zawodowe u pracodawców z regionu.

Zad.4. Wsparcie dla nauczycieli

  • szkolenie z wykorzystania narzędzi do zdalnego nauczania
  • studia podyplomowe
  • trychologia kosmetyczna
  • nauczanie przedmiotów gastronomicznych
  • informatyka i edukacja informatyczna
  • staże zawodowe.

 

Planowane wskaźniki realizacji projektu

  • 113 uczniów, którzy podnieśli, nabyli lub uzupełnili kompetencje zawodowe,
  • 36 uczniów, którzy podnieśli, nabyli lub uzupełnili umiejętności praktyczne (po stażach u pracodawców)
  • 87 uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe lub umiejętności uniwersalne
  • 23 nauczycieli kształcenia zawodowego, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje.

 

Ministerstwo Cyfryzacji Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji

Rozmiar czcionki

Wersja strony o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.