Tytuł projektu
„EU-geniusz w świecie 3D”
Program/Poddziałanie
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, Poddziałanie 10.2.2 Kształcenie ogólne.
Dane finansowe
Wartość projektu: 4 180 595,75 zł.
Źródła finansowania: Europejski Fundusz Społeczny (85%) – 3 553 505,75 zł, wkład własny (15%) – 627 089,25 zł.
Okres realizacji projektu
01.05.2019 – 30.06.2023 r.
Lider
Powiat toruński
Partnerzy
Gminy: Chełmża, Czernikowo, Lubicz, Łubianka, Łysomice, Miasto Chełmża, Obrowo, Wielka Nieszawka oraz Kowalewo Pomorskie
Zasięg projektu
Szkoły kształcenia ogólnego, dla których organem prowadzącym są lider i partnerzy.
Opis projektu
Cel
zwiększenie kompetencji matematyczno-przyrodniczych 2000 uczniów z 39 szkół z terenu powiatu toruńskiego i Kowalewa-Pomorskiego poprzez zajęcia realizowane metodą eksperymentu, podniesienie kompetencji 213 nauczycieli i doposażenie 39 pracowni w sprzęt do nauczania eksperymentalnego. Głównym celem tego projektu jest realizacja kompleksowego programu wsparcia dla uczniów z zakresu tworzenia warunków do nauczania opartego na metodzie eksperymentu w zakresie nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Wsparcie ma charakter kompleksowy, gdyż zakłada wyposażenie pracowni w sprzęt niezbędny w nauczaniu eksperymentalnym, zajęcia kształtujące i rozwijające kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne ucznia i podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie wykorzystywania metod eksperymentu w edukacji.
Grupa docelowa
2000 uczniów i 213 nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych kształcenia ogólnego z terenu powiatu toruńskiego i Kowalewa Pomorskiego.
Główne działania
W ramach projektu zrealizowane zostaną następujące zadania:
Zad. 1. EU-geniusz eksperymentuje z 3D
Uczniowie będą mieli możliwość wzięcia udziału w 3 formach wsparcia, tj. zajęciach z matematyki, informatyki i projektowania. Wszystkie zajęcia zostaną przeprowadzone metoda projektową z wykorzystaniem drukarki 3D. Dla nauczycieli przewidziano szkolenia z zakresu wykorzystania metod eksperymentu naukowego w edukacji i obsługi drukarki 3D. Każda szkoła biorąca udział w projekcie wyposażona zostanie w drukarkę 3D i komputer do jej obsługi.
Zad. 2. EU-geniusz porusza robotyUczniowie będą mieli możliwość wzięcia udziału w 2 formach wsparcia, tj. zajęciach z programowania i robotyki, w których dodatkowo założono wykorzystywanie drukarek 3D. Dla nauczycieli przewidziano szkolenia zGłówne wskaźniki
- 198 nauczycieli zostanie objętych szkoleniami w zakresie kompetencji cyfrowych
- 39 szkół zostanie doposażonych w drukarki 3D
- 33 szkoły otrzymają łącznie 486 robotów edukacyjnych
- 213 nauczycieli objętych zostanie wsparciem w projekcie poprzez udział w szkoleniach podnoszących ich kompetencje i kwalifikacje zawodowe
- 1990 uczniów nabędzie nowe kompetencje po zakończeniu udziału w projekcie
- 30000 godzin zajęć zostanie zrealizowanych metodą eksperymentu