EU-geniusz i szkoła tajemnic
Tytuł projektu
EU-geniusz i szkoła tajemnic
Program/Działanie
9.1. Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty
Dane finansowe
Wartość projektu 3 038 268,40 zł
Źródła finansowania 2 582 528,14 zł – Europejski Fundusz Społeczny (85%), 455 740,26 zł – wkład własny (niepieniężny).
Okres realizacji projektu
01.02.2014 r.- 30.07.2015 r.
Partnerzy
8 gmin powiatu toruńskiego.
Zasięg projektu
Obszar powiatu toruńskiego.
Opis projektu
Cel
Zmniejszenie dysproporcji w osiągnięciach edukacyjnych 1500 uczniów oraz podniesienie jakości procesu kształcenia poprzez wdrożenie programów rozwojowych w 19 szkołach i placówkach prowadzących kształcenie ogólne oraz udział 84 uczniów w stażach zawodowych w terminie do 30.07.2015r.
Grupa docelowa
Uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych kształcenia ogólnego z terenu powiatu toruńskiego dla których organem prowadzącym są partnerzy projektu.
Główne działania
- Rozwój kompetencji kluczowych w zakresie nauk matematyczno – przyrodniczych, języków obcych oraz ICT – wzbogacenie oferty edukacyjnej, umożliwienie uczniom rozwoju zainteresowań.
- Podniesienie u uczniów świadomości ekologicznej – pobudzenie w uczniach odpowiedzialności za środowisko przez udział w wyjazdach m.in. do sortowni odpadów oraz elektrowni wiatrowych.
- Podniesienie u uczniów kompetencji kluczowych w zakresie przedsiębiorczości - kształtowanie postawy przedsiębiorczej u młodych ludzi poprzez tworzenie biznes planów, zakładanie firm oraz wyjazdów do lokalnych zakładów pracy.
- Podniesienie u uczniów świadomości i ekspresji kulturalnej - rozwijanie umiejętności artystycznych, zainteresowania literaturą, teatrem i muzyką przez wyjazdy kulturalne do teatrów, opery oraz filharmonii.
- Podniesienie u uczniów świadomości tożsamości regionalnej – poznanie historii regionu przez wyjazdy do muzeów, na zamki, osady i forty.
- Zwiększenie wśród uczniów szans na przyszłe zatrudnienie poprzez doradztwo edukacyjno – zawodowe oraz udział w stażach u pracodawców.
- Wyrównanie dysproporcji edukacyjnych wśród uczniów poprzez realizację zajęć dydaktyczno – wyrównawczych – stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego uczniom z trudnościami rozwojowymi.
- Wzmocnienie potencjału rozwojowego u uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez dostosowanie oferty edukacyjnej do ich potrzeb, motywowanie oraz docenianie wysiłków.
Osiągnięte rezultaty
- 2172 uczniów zostało objętych wsparciem
- 1251 uczniów rozwinęło kompetencje matematyczno – przyrodnicze
- 640 uczniów rozwinęło kompetencje z zakresu języków obcych
- 475 uczniów rozwinęło kompetencje z zakresu ICT
- 714 uczniów zgłosiło wzrost świadomości ekologicznej
- 303 uczniów zgłosiło rozwój postawy przedsiębiorczej
- 732 uczniów zgłosiło wzrost świadomości i ekspresji kulturalnej
- 488 uczniów pogłębiło poczucie tożsamości narodowej i regionalnej
- 366 uczniów zostało objętych doradztwem edukacyjno-zawodowym
- 117 uczniów podniosło praktyczne umiejętności w środowisku pracy
- 881 uczniów poprawiło wyniki w nauce oraz wyniki egzaminów gimnazjalnych i maturalnych
- 257 uczniów wzmocniło potencjał rozwojowy
- 3245 godzin zrealizowanych zajęć specjalistycznych
- 5016 godzin zrealizowanych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych
- 9200 godzin zrealizowanych zajęć rozwijających kompetencje kluczowe
- 188 lekcji wyjazdowych.