W związku z ogłoszonym stanem epidemii w Polsce i wynikającymi z tego tytułu ograniczeniami w życiu społecznym, jak również trudnym do przewidzenia zainteresowaniem ze strony mieszkańców udziałem w realizowanych projektach, a także wychodząc naprzeciw oczekiwaniom liderów zwycięskich projektów Zarząd Powiatu Toruńskiego podjął decyzję o zmianie harmonogramu realizacji budżetu obywatelskiego powiatu toruńskiego 2020.
Powyższa zmiana umożliwia realizację zwycięskich projektów w 2020 lub 2021 roku. Decyzja o zmianie terminu realizacji zadania należy do liderów projektu. Jest jednak jeden warunek - rozpoczęte w tym roku zadanie musi zostać wykonane do końca tego roku. Nie ma możliwości dokończenia już rozpoczętego zadania w roku kolejnym. Poprzez rozpoczęcie zadania należy rozumieć np. zakup materiałów promocyjnych czy nagród na potrzeby realizacji projektu. Liderzy projektów, którzy poczynili już takie działania – o ile sytuacja na to pozwoli – muszą zadanie to zrealizować w tym roku. W przeciwnym razie niewykorzystane środki wracają do budżetu powiatu.
Jednocześnie informujemy, iż z uwagi na obecną sytuację w kraju oraz przyjęte procedury przy naborze i wyborze projektów w budżecie obywatelskim (m.in. zbieranie podpisów poparcia, promocja projektu wśród mieszkańców) Zarząd Powiatu Toruńskiego podjął decyzję o zawieszeniu naboru projektów do kolejnej edycji budżetu obywatelskiego.
drukuj (COVID-19 a realizacja zadań z budżetu obywatelskiego)