Do 25 lutego 2025 roku można zgłaszać kandydatów do Nagrody Zarządu Powiatu Toruńskiego za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury.
Nagrody te są przyznawane osobom oraz podmiotom działającym na terenie powiatu toruńskiego w pięciu kategoriach:
- upowszechnianie kultury,
- twórczość artystyczna,
- rozwój i promocja czytelnictwa,
- kultywowanie kultury ludowej,
- ochrona dziedzictwa materialnego.
Zarząd Powiatu Toruńskiego może przyznać Nagrody:
1) z własnej inicjatywy oraz
2) na wniosek:
- instytucji kultury z terenu powiatu toruńskiego ziemskiego;
- organizacji pozarządowych działających na rzecz kultury na terenie powiatu toruńskiego ziemskiego;
- organów administracji samorządowej z terenu powiatu toruńskiego ziemskiego;
- Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
Zgłoszenia kandydatów do nagrody dokonuje się poprzez złożenie wniosku. Szczegółowe warunki oraz tryb przyznawania Nagród określa regulamin uchwalony przez Radę Powiatu Toruńskiego 24 marca 2022 r. – do pobrania poniżej.
Wniosek wraz załącznikami należy złożyć w kopercie z napisem „Nagroda Zarządu Powiatu Toruńskiego” w punkcie informacyjnym urzędu lub przesłać na adres urzędu: Starostwo Powiatowe w Toruniu, ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń. O dochowaniu terminu decyduje data wpływu wniosku do Starostwa Powiatowego w Toruniu.
W ubiegłym roku wyłoniono 6 laureatów w trzech kategoriach, spośród których – wręczono cztery nagrody finansowe oraz dwie nagrody rzeczowe. Więcej na ten temat można przeczytać w niniejszym linku.
Ewentualne pytania związane ze zgłaszaniem kandydatów proszę kierować pod nr tel. 56 662 88 47, e-mailem l.zwierowicz@powiattorunski.pl