Powiat Toruński

Menu dodatkowe

Treść strony

  • IMG_0276-2

EU-geniusz wychodzi z labiryntu

Cześć, to ja, EU-geniusz. Od 2018 roku mieszkałem w swoim naukowym labiryncie. Udało mi się znaleźć drogę do wyjścia. Co Wam powiem, łatwa to droga nie była. Ale wyjście okazało się zarazem wejściem wprost do świata 3D. Ale o tym wspomnę później. Teraz opowiem Wam kogo po drodze spotkałem, z kim współpracowałem, czego się nauczyłem i ile dobrego w 41 szkołach uczestniczących w moim projekcie zostawiłem.

Kogo spotkałem? Z kim współpracowałem?

W moim labiryncie uczestniczyło 40 szkół kształcenia ogólnego z terenu powiatu, dla których organem prowadzącym są partnerzy projektu: Gmina Chełmża, Gmina Czernikowo, Gmina Lubicz, Gmina Łubianka, Gmina Łysomice, Gmina Miasto Chełmża, Gmina Obrowo, Gmina Zławieś Wielka oraz Gmina Kowalewo Pomorskie.

Z kim rozmawiałem? Czego się nauczyłem?

Od marca 2018 roku współpracowałem z 370 nauczycielami, którzy prowadzili różne zajęcia, aby razem z 4500 uczniów pomóc mi wyjść z naukowego labiryntu. Całym takim zespołem przez ponad 26 tys. godzin zajęć szukaliśmy drogi do wyjścia. Moi dzielni przyjaciele zdobywali wiedzę z takich dziedzin jak nauki matematyczno-przyrodnicze, języki obce, robotyka z wykorzystaniem klocków Lego, programowanie i kodowanie. Sinusy, cosinusy, funkcje, geometria, nie mają już przed nimi  żadnych tajemnic. Pasjonaci przyrody eksperymentowali, doświadczali, nawet kości człowieka rozkładali i składali. Z pewnością kilku lekarzy z nich będzie. Zbudować i zaprogramować robota potrafią już uczniowie w 3 klasie. Licealiści zdobyli pierwsze doświadczenie zawodowe na miesięcznych stażach u pracodawców. Uzupełnieniem zajęć w szkołach były wyjazdy edukacyjne do Młyna Wiedzy, Planetarium i Chemii w Małej Skali. Ach, bym zapomniał. Przecież czasami lecieliśmy na Marsa, w projekcie 250 uczniów uczestniczyło w symulowanych misjach marsjańskich. Niestety poszukiwanie zostały przerwane przez pandemię Covid-19. Od marca do końca roku szkolnego 2019/2020 nie udało nam się już spotkać razem w szkołach. Poniżej przedstawiam Wam „moją pizzę czasu”, czyli ile godzin zajęć zrealizowałem w szkołach, z podziałem na gminy uczestniczące w projekcie.

drukuj (EU-geniusz wychodzi z labiryntu)

  • Wykres 1

« wstecz

Ministerstwo Cyfryzacji Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji

Rozmiar czcionki

Wersja strony o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.