Uwaga właściciele jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m. W związku z wejściem w życie nowej ustawy, przypominamy, że dowody rejestracyjne wydane przed 1 stycznia 2000 r. utraciły swoją ważność z dniem 31 lipca 2021 r.
Kolejny etap wymiany dowodów dotyczy tych wydanych przed 1 stycznia 2006 r. Ostateczny termin wymiany Państwa dokumentów rejestracyjnych jest do 31 stycznia 2022 r.
Etap ostatni to wymiana dowodów wydanych po 31 stycznia 2006 r. W tym przypadku należy dowody rejestracyjne wymienić do 31 stycznia 2023 r.
Obowiązkowej rejestracji podlegają jednostki pływające o długości większej niż 7,5 m i/lub o napędzie mechanicznym powyżej 15kW oraz jednostki służące do połowów rybackich i te, które uprawiają żeglugę poza terytorium RP.
Wnioski należy składać w wybranym organie rejestrującym tj. u Starosty lub Prezydenta miasta na prawach powiatu oraz w PZŻ i PZMWiNW.
Zachęcamy do założenia konta interesanta w Systemie Reja24 (https://interesant.reja24.gov.pl/login). Za jego pomocą będzie można złożyć wniosek w wersji elektronicznej do dowolnie wybranego przez siebie organu rejestrującego.
Fot. Agnieszka Niwińska/Starostwo Powiatowe w Toruniu
drukuj (Terminy utraty ważności dokumentów rejestracyjnych jednostek pływających)