Powiat Toruński

Menu dodatkowe

Treść strony

  • Budynek Starostwa

Nabór na stanowisko Inspektora ds. geologii w Starostwie Powiatowym w Toruniu

Starostwo Powiatowe w Toruniu ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
Inspektora ds. geologii - 0,25 etatu

Wymagania niezbędne: 
-wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, których program umożliwia nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie nauk geologicznych, 
-co najmniej 5 letni staż pracy,
-kandydat jest obywatelem polskim, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych,
-kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
-kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, cieszy się nieposzlakowaną opinią.

Wymagania dodatkowe: obsługa komputera, pakietu MS OFFICE, znajomość przepisów prawa z zakresu ustaw: Prawo geologiczne i górnicze, Prawo wodne (w zakresie ochrony wód powierzchniowych i podziemnych), Prawo ochrony środowiska (w zakresie dotyczącym obowiązywania ustawy, definicji i zasad ogólnych, informacji o środowisku oraz ochrony złóż kopalin i powierzchni ziemi), ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w zakresie ochrony środowiska, postępowań o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, a także przepisów wykonawczych do ustawy Prawo geologiczne i górnicze (w zakresie dotyczącym projektowania i dokumentowania prac geologicznych), do ustawy Prawo budowlane (w zakresie dotyczącym rozporządzenia sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych).
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku

Do podstawowych zadań w zakresie geologii, realizowanych na podstawie przepisów ustawy - Prawo geologiczne i górnicze, należy w szczególności:
-udzielanie koncesji na wydobywanie kopalin na powierzchni nie przekraczającej 2 ha, przy wydobyciu w roku kalendarzowym nie przekraczającym 20 000 m3 i prowadzeniu działalności metodą odkrywkową oraz bez użycia środków strzałowych;
-przeniesienie koncesji, za zgodą przedsiębiorcy na rzecz innego podmiotu,
-prowadzenie postepowań w sprawie wydania decyzji zmieniającej koncesję geologiczną, stwierdzającej wygaśnięcie koncesji oraz decyzji o odmowie udzielenia koncesji,
-prowadzenie postępowań w zakresie cofnięcia koncesji geologicznych,
-wzywanie przedsiębiorców eksploatujących kopaliny do niezwłocznego usunięcia naruszeń warunków koncesji związanych z prowadzeniem działalności,
-wydawanie decyzji zatwierdzających projekty prac geologicznych nie wymagających uzyskania koncesji geologicznej, 
-przyjmowanie zgłoszenia projektów prac geologicznych dotyczących wykorzystania ciepła ziemi,
-przyjmowanie zgłoszeń dotyczących rozpoczęcia robót geologicznych, wykonywanych na podstawie zatwierdzonych projektów prac geologicznych,
-rozpatrywanie i przyjmowanie dokumentacji geologicznych, w tym dokumentacji hydrogeologicznych, geologiczno – inżynierskich, dokumentacji innych,
-wydawanie zezwoleń na zmianę kryteriów bilansowości złoża kopaliny,
-udzielnie zgody na przekwalifikowanie geologicznych zasobów bilansowych,
-zobowiązanie, w drodze decyzji, do wykonywania obmiaru wyrobisk,
-przyjmowanie informacji od przedsiębiorców w sprawie wysokości należnej opłaty eksploatacyjnej wraz z dowodami wpłat na odpowiednie konto bankowe,
-ustalenie, w drodze decyzji, opłaty eksploatacyjnej w razie wydobywania kopaliny bez wymaganej koncesji lub z rażącym naruszeniem jej warunków,
-sprawowanie nadzoru i kontroli nad pracami geologicznymi prowadzonymi przy wydobywaniu kopalin pospolitych i wykonywaniu robót geologicznych na podstawie zatwierdzonych projektów,
-gromadzenie i udostępnianie informacji geologicznych,
-opiniowanie przez powiatową administrację geologiczną projektów planów zagospodarowania przestrzennego i studiów kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, w zakresie realizowanych zadań.

Warunki pracy na danym stanowisku: 
praca będzie wykonywana w Starostwie Powiatowym w Toruniu przy ul. Towarowej 4-6,
praca o charakterze biurowym,
praca przy monitorze ekranowym, wymagająca wymuszonej pozycji ciała,
kontakt z klientem, w tym liczne kontakty telefoniczne,
praca w dniach: poniedziałek, środa, czwartek, w godz. 7.30-15.30, wtorek w godz. 7.30-16.30, piątek w godz. 7.30-14.30 (do indywidualnego uzgodnienia),
wymiar czasu pracy – 0,25 etatu.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu grudniu 2024r. wyniósł powyżej 6 %.

Wymagane dokumenty: 
życiorys (CV), 
list motywacyjny,
kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (np. dyplom, zaświadczenie o stanie odbytych studiów),
oświadczenie o spełnianiu wymagań określonych w art. 6 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych,
kopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność kandydata, gdy kandydat chce skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych – dot. przypadku, gdy wskaźnik zatrudnienia, o którym mowa w pkt 5, jest niższy niż 6%, wówczas pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych (z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych), przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się w gronie osób przedstawionych kierownikowi jednostki celem zatrudnienia wybranego kandydata*. 
*kandydat, który zamierza skorzystać z niniejszego uprawnienia obowiązany jest złożyć oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dot. zdrowia, o treści: „Wyrażam zgodę, zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a RODO, na przetwarzanie moich danych osobowych dotyczących zdrowia, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO”.

Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne w zamkniętej kopercie należy składać osobiście w siedzibie Starostwa, punkt informacyjny na parterze budynku, pocztą elektroniczną w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego lub pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Toruniu, ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń z dopiskiem: "Dotyczy naboru na stanowisko Inspektora ds. geologii", w terminie do dnia 14 lutego 2025 r. 

W przypadku ofert wysyłanych pocztą decyduje data stempla pocztowego, a w przypadku wysyłania drogą elektroniczną lub osobistego dostarczenia dokumentów decyduje data wpływu do Starostwa. Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. 

Informacja o wynikach naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.powiattorunski.pl) oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Towarowej 4-6. 

Ministerstwo Cyfryzacji Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób z niepełnosprawnościami współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji

Rozmiar czcionki

Wersja strony o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.