Wraz z gwałtownym wzrostem zakażeń koronawirusem i zachorowań na COVID-19 Starostwo Powiatowe w Toruniu reorganizuje sposób obsługi klientów tak, aby sprawy naszych mieszkańców były nadal załatwiane. Działamy w ścisłej współpracy ze służbami i strażami zaangażowanymi w zarządzanie kryzysowe.
Załatwianie spraw w urzędzie
Na parterze, w holu budynku Starostwa Powiatowego w Toruniu działa biuro podawcze. Wszelkie dokumenty, wnioski i pisma składa się właśnie tam. Można je także przesłać pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Toruniu, ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń. Wiele spraw można także załatwić przez internet. Tutaj można znaleźć wszelkie instrukcje oraz formularze do pobrania.
Wydział Komunikacji i Transportu
Wydział Architektury i Budownictwa
Przygotowane i wypełnione wnioski przyjmuje biuro podawcze na parterze budynku.
W przypadku pytań, wątpliwości związanych z procedurami i przepisami prawa budowlanego bądź zagospodarowania przestrzennego prosimy o kontakt telefoniczny, listowny bądź elektroniczny (e-mail lub za pośrednictwem platformy EPUAP).
Zawieszona jest możliwość osobistego odbioru przygotowanych rozstrzygnięć. Przygotowane dla Państwa decyzje, zgłoszenia, zaświadczenia czy postanowienia są wysyłane pocztą.
Wydział Architektury i Budownictwa:
Sekretariat Wydziału: 56 662 89 30
Naczelnik Wydziału: 56 662 89 40
adres email: architektura@powiattorunski.pl
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami:
Wnioski o wypisy i wyrysy z rejestru gruntów, kopie mapy ewidencyjnej, kopie mapy zasadniczej, rejestr cen i wartości nieruchomości, zgłoszenie prac geodezyjnych i kartograficznych, kopie materiału z zasobu geodezyjnego i kartograficznego należy składać elektronicznie przez Geoportal lub za pomocą platformy EPUAP. W przypadku braku takiej możliwości – pocztą. W pilnych przypadkach przygotowane i wypełnione wnioski przyjmuje biuro podawcze na parterze budynku.
Nie ma możliwości osobistego odbioru przygotowanych rozstrzygnięć. Wszelkie dokumenty (w tym dla geodetów): decyzje, zgłoszenia, zaświadczenia, postanowienia, mapy – są wysyłane pocztą.
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami:
Sekretariat: 56 662 88 81, fax. 56 662 88 82
adres email: geodezja@powiattorunski.pl
Rzecznik Praw Konsumentów
Rzecznik udziela porad konsumenckich przez Internet i telefonicznie. Gotowe do wypełnienia wnioski są dostępne na tutaj. Po wypełnieniu należy je przesłać mailem lub pocztą. Rzecznik zachęca także do kontaktu telefonicznego – jak zawsze wyjaśni wątpliwości i odpowie na wszelkie pytania.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów:
tel.: 56 662 88 11
adres email: konsumenci@powiattorunski.pl
Karty parkingowe i legitymacje po nowemu
Na podstawie polecenia Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 03 kwietnia 2020 r., w związku z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczegółowych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, i innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020, poz. 374) Powiatowy Zespół Orzekania o Niepełnosprawności informuje, że:
Do każdego wniosku składanego korespondencyjnie należy dołączyć kserokopię dowodu osobistego wraz z aktualnym zdjęciem, dowodem dokonania opłaty za wydanie karty parkingowej w wysokości 21 zł i kserokopię orzeczenia o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności.
Jeśli nie wyrażają Państwo zgody na przesłanie korespondencyjne tychże dokumentów, należy poinformować o tym pracowników Zespołu telefonicznie: 56 662 87 63 lub 56 662 87 64 albo listownie, na adres Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Toruniu, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6.
Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności:
tel.: 56 662 87 64, fax 56 662 87 63
adres email: e.trawinska@powiattorunski.pl
Zmiany w orzekaniu o niepełnosprawności
Odwołane wcześniej składy orzekające zbierają się i orzekają na podstawie dokumentacji.
W przypadku, gdy dokumentacja medyczna nie jest wystarczająca do oceny stanu zdrowia i wydania orzeczenia, stosowane są przepisy dotyczące uzupełnienia braków w dokumentacji medycznej, wraz z możliwością zawieszenia postępowania przez osoby ubiegające się o orzeczenie.
Wydane orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub o wskazaniach do ulg i uprawnień oraz pozostała korespondencja jest wysyłana do osób orzekanych za pośrednictwem poczty.
Kontakty do pozostałych wydziałów i biur Starostwa tutaj.
drukuj (Obsługa klientów Starostwa od 20 marca 2021 po wprowadzeniu dodatkowych obostrzeń)