Powiat Toruński

  • Pozostałe aktualności »
  • Certyfikat ISO 9001 do 2025

Metryka

  • Treść archiwalnatak

Certyfikat ISO 9001 na lata 2022-2025

Starostwo Powiatowe w Toruniu po raz kolejny przeszło audyt na normę System Zarządzania Jakością ISO 9001:2012-10. W dniach 9-11 maja br. firma PIHZ Certyfikacja z Gdyni przeprowadziła audyt i potwierdziła właściwe funkcjonowanie i utrzymywanie tego systemu.

Zakres certyfikacji to „Świadczenie usług administracji samorządowej związanych z realizacją zadań publicznych własnych i zleconych zaspokajających potrzeby społeczności lokalnej oraz zapewniający wszechstronny rozwój powiatu toruńskiego”.

Otrzymaliśmy raport z audytu w którym nie stwierdzono niezgodności. Do mocnych stron SZJ ISO 9001 w Starostwie firma audytowa zaliczyła:

  1. Wysoka świadomość Starosty Toruńskiego, Zarządu Powiatu i całej kadry w zakresie potrzeby funkcjonowania organizacji w oparciu o międzynarodowy standard zarządzania.
  2. Bardzo duży wkład pełnomocnika SZJ ISO 9001 w doskonalenie systemu zarządzania.
  3. Realizacja spostrzeżeń doskonalących w cyklu certyfikacji.

W toku audytu zebrano dowody na funkcjonowanie Systemu Zarządzania Jakością zgodnie z normą i opracowanym systemem, certyfikat został przedłużony na lata 2022-2025.

Do głównych wymagań normy ISO 9001 należą: wprowadzenie nadzoru nad dokumentacją i zapisami, zaangażowanie kierownictwa w budowanie systemu zarządzania jakością, usystematyzowanie zarządzania zasobami, ustanowienie procesów realizacji wyrobu, dokonywanie systematycznych pomiarów (zadowolenia klienta, wyrobów, procesów) oraz zarządzanie ryzykiem w Starostwie.

 Wszystkie te wymagania są szczegółowo opisane w przedmiotowej normie i uwzględniają osiem zasad jakości:

  • zorientowanie na klienta (pozycja organizacji na rynku jest zależna od jej klientów);
  • przywództwo (kierownictwo organizacji wypracowuje kierunki jego rozwoju);
  • zaangażowanie ludzi (najcenniejszym dobrem organizacji są ludzie);
  • podejście procesowe (skuteczność i efektywność organizacji zależą w głównej mierze od jakości realizowanych w niej procesów);
  • systemowe podejście do zarządzania (zarządzanie jakością jest traktowane jako zarządzanie wzajemnie ze sobą powiązanymi procesami);
  • ciągłe doskonalenie (stałym celem organizacji jest ciągłe doskonalenie realizowanych w niej procesów);
  • rzeczowe podejście do podejmowania decyzji (podejmowanie decyzji opiera się na analitycznej, logicznej bądź intuicyjnej analizie wszelkich dostępnych danych i informacji);
  • wzajemne korzyści w stosunkach z dostawcami (tworzenie wzajemnie korzystnych stosunków z dostawcami materiałów i usług stanowi dla organizacji gwarancję wysokiej jakości).

System Zarządzania Jakością został wdrożony w Starostwie w roku 2009 i jest co trzy lata jest przedłużany z pozytywnym skutkiem, ponadto corocznie firma zewnętrzna przeprowadza audyt nadzoru sprawdzający właściwe funkcjonowanie systemu.

Metryka

  • Treść archiwalnatak
  • AutorPełnomocnik SZJ ISO 9001
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-07-04 01:50:32
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu netadmin