Stosownie do przepisów art. 14, w związku z art. 6 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, ze zm.), ustala się Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Toruniu.
1. Przeprowadzenie przez koordynatora ds. dostępności oględzin obiektów Starostwa Powiatowego i jednostek podległych pod kątem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami określonymi w przepisach ustawy".
Termin realizacji do 31 marca 2024 roku.
2. Dokonanie przez koordynatora analizy funkcjonującej dostępności w budynku Starostwa Powiatowego w Toruniu i jednostek podległych oraz opracowanie propozycji zmian w zakresie:
• architektonicznym,
• cyfrowym,
• informacyjnym.
Termin realizacji do 31 marca 2024 roku.
3. Dodanie Poziomych Oznaczeń Nawigacyjnych: Instalacja wyraźnych, kontrastowych oznaczeń na podłogach, by ułatwić orientację osobom z zaburzeniami widzenia oraz osobom poruszającym się na wózkach.
4. Zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku Starostwa w sposób dotykowy lub głosowy.
Termin realizacji do 31 grudnia 2024 roku
5. Dostępność cyfrowa:
• Modernizacja odtwarzacza plików zamieszczonego na stronie powiatu tak aby dał się obsłużyć za pomocą klawiatury i był dostępny dla osób niewidomych.
• Kontynuacja prac nad dostosowaniem stron internetowych do standardów WCAG 2.2, ze szczególnym naciskiem na poprawę struktury dokumentów PDF, DOC, XLS.
• Uzupełnienie plików wideo o napisy dla osób niesłyszących.
• Zapewnienie na stronie internetowej Starostwa informacji o zakresie działalności w formie nagrania wideo w PJM, z napisami oraz lektorem.
Termin realizacji do 31 grudnia 2024 roku.