Powiat Toruński

Menu dodatkowe

Treść strony

• Szlak ogólnopolski czerwony Toruń – Chełmno

Toruń – Barbarka – Olek – Zamek Bierzgłowski – Bierzgłowo – Łążyn – Słomowo – Siemoń…Unisław – Chełmno – Tuchola – Czersk (60 km)

Początek szlaku znajduje się przy placu Rapackiego w Toruniu. Długość całkowita sięga 60 km, w granicach administracyjnych powiatu 26 km. Szlak prowadzi przez południową część parku położonego przy placu Rapackiego do alei 500-lecia.  Dalej poruszamy się wzdłuż alei Jana Pawła II do skrzyżowania przy placu Niepodległości, trasa szlaku prowadzi ulicą Gałczyńskiego, Bema wzdłuż terenu wojskowego a później wzdłuż bocznicy kolejowej. Dojeżdżamy do ulicy Grunwaldzkiej, w którą szlak skręca w lewo. Następnie wędrówka ulicą H. Morycińskiego doprowadza nas do dawnej drogi rokadowej Twierdzy Toruń. Skręcamy w ulicę Polną, następnie w ulicę Barbarka, by po kilkuset metrach dojechać do osady leśnej Barbarka. Przed kapliczka widoczna na wprost, skręcamy w prawo docierając do dużego skrzyżowania, na którym skręcamy w lewo. Mijamy cmentarz z okresu II wojny światowej, wjeżdżając w piaszczystą leśna drogę. Kierując się znakami szlaku przecinamy Strugę Łysomicka i po krótkiej chwili dojeżdżamy do osady leśnej Olek. Nadal szeroka leśna droga kierujemy się za znakami szlaku prowadzącego nas do Zamku Bierzgłowskiego. Następnie drogą asfaltową docieramy do Bierzgłowa. Kolejne miejscowości na naszej trasie mieszczące się w granicach administracyjnych powiatu to Łążyn i Siemoń.

Więcej szczegółów na temat trasy szlaku znajdziecie Państwo w przewodniku turystycznym „Powiat Toruński” i na stronie internetowej www.pttk.torun.pl (opis szlaku dzięki uprzejmości Oddziału Miejskiego Polskiego Towarzystwa Turystyczno Krajoznawczego im. M. Sydowa w Toruniu)

Autor: Henryk Miłoszewski, Instruktor Krajoznawstwa Polski.

Zamek krzyżacki
    w Zamku Bierzgłowskim
    Odrestaurowany wiatrak typu
    "koźlak" w Bierzgłowie
    Kościół Wniebowzięcia NMP
    w Bierzgłowie

« wstecz

Ministerstwo Cyfryzacji Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób z niepełnosprawnościami współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji

Rozmiar czcionki

Wersja strony o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.