Powiat Toruński

Menu dodatkowe

Treść strony

• Szlak wojewódzki niebieski Toruń – Grudziądz

Toruń – Olek – Różankowo – Piwnice – Lulkowo – Ostaszewo – Sławkowo – Mirakowo – Zalesie – Zelgno – Dźwierzno – Zajączkowo…Wąbrzeźno – Radzyń Chełmiński – Grudziądz (82 km)

Początek szlaku znajduje się pod Toruniem, przy wiadukcie kolejowym w osadzie leśnej Olek. Długość całkowita szlaku to 82 km, w granicach administracyjnych powiatu 27 km. Początkowo szlak prowadzi w kierunku Różankowa. Na przeciw zespołu dworsko – parkowego, skręcamy za znakami w prawo, droga w kierunku Łysomic. Pierwsze mijamy Piwnice, na terenie których usytuowane jest Obserwatorium Astronomiczne UMK w Toruniu, stad także drogami gruntowymi dotrzemy do rezerwatu przyrody ”Las Piwnicki”. Jednak jadąc dalej dotrzemy do Lulkowa, dużej miejscowości z zespołem pałacowo – parkowym. Tuz za parkiem, w lewo, szlak prowadzi nas w kierunku Wytrębowic, następnie Ostaszewa i Sławkowa. Dalej jedziemy w kierunku wsi Kamionki Duże. Pokonując odcinek około pół kilometra, skręcamy w lewo, dojeżdżamy do Mirakowa, następnie do szosy Chełmża – Kowalewo Pomorskie, by stąd dalej kontynuować wycieczkę w stronę miejscowości Zelgno. Tu nasza droga łączy się z szosą wiodącą z Chełmży do Wąbrzeźna. Szlak prowadzi w kierunku wsi parafialnej Dźwierzno. Tu na skrzyżowaniu, droga w lewo prowadzi do Świętosławia, szlak dalej w kierunku widocznego kościoła we wsi. Skręcamy w lewo w drogę do Zajączkowa.

Więcej szczegółów na temat trasy szlaku znajdziecie Państwo w przewodniku turystycznym „Powiat Toruński” i na stronie internetowej www.pttk.torun.pl (opis szlaku dzięki uprzejmości Oddziału Miejskiego Polskiego Towarzystwa Turystyczno Krajoznawczego im. M. Sydowa w Toruniu)

Autor: Henryk Miłoszewski, Instruktor Krajoznawstwa Polski.

Pałac w Lipniczkach
    Obserwatorium astronomiczne UMK w Piwnicach
    Budynek dawnego dworca PKP
    Plaża w Zalesiu

« wstecz

Ministerstwo Cyfryzacji Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób z niepełnosprawnościami współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji

Rozmiar czcionki

Wersja strony o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.